četrtek, 10. marec 2016

Vklopova drobilnica misli - (t)EMA

Prejšnji teden sem napovedal, da me zelo skrbi tretji večer v sklopu Dni slovenske zabavne glasbe, izbor slovenske predstavnice za letošnji Eurosong. Zakaj me je skrbelo? Zato, ker sem pred približno tremi tedni slišal izseke vseh tekmovalnih skladb. Zato, ker se že en čas ravnam po nasvetu Andreja Karolija, da je treba glasbo najprej slišati in šele potem videti. In tisto, kar sem slišal, je zvenelo vse preveč podobno, neizrazito, nezmagovalno. In lepo, da Klemen Slakonja, ki se že drugo leto zapored trudi vzbuditi (trohico) upanja; verjame, da bi lahko Slovenci na Eurosongu zmagali, ampak … lahko potem mi sploh še verjamemo Klemnu?

Če rečemo, da je bil prvi, pop-rock večer DSZG-ja počasen vzpon in drugi, izbor letošnje Popevke, nesporni vrhunec, no, potem smo z EMO trčili ob tla. Pa če sem čisto iskren, mislim, da se je Zemlja udrla in nastopajoče pogoltnila v žrelu pozabe. Poznavalci in strokovnjaki se bodo morda (izjemoma) strinjali z menoj, ampak mislim, da je bil to najslabši izbor v zgodovini slovenskega izbora za pesem Evrovizije. Celo tisto svojo napoved, da bo nesporni zmagovalec Klemen Slakonja, moram morda priklicat. Pa čeprav je bil njegov duet z oživljenimi Sestrami odličen, njegov skladba o Putinu morda najbolj dodelana točka večera in celo zbadljivka z diarejo mu je odlično uspela, ampak …

Zmagovalka večera tudi ni bila ManuElla, ki je z ustvarjalci skladbe res odlično poslovenila Taylor Swift. Še manj je zmagovalka večera slovenska glasba, saj je bilo kar sedem (!) pesmi odpetih v angleškem jeziku in samo tri v slovenskem. Kaj pa kvote? Seveda so sodelujoči razmišljali o evrovizijskem odru in seveda so se naučili majhnosti in nerazumljivosti slovenskega jezika, ampak - vsaj za domači izbor bi pa lahko izvajali pesmi v slovenščini.

Po mojem mnenju je zmagovalec večera Raay. Bil je član žirije. In recimo, da mu je ta vloga kot lanskoletnemu predstavniku in avtorju predlanske pesmi celo pripadla. A žal se je tudi on utopil v predvidljivosti žirije, ki je bolj ali manj hvalila vse, kar je stopilo na oder. Predstavil je nov trend - kapuce bodo letošnji hit! Z Marjetko sta predstavila novo pesem - nevidno violino so zamenjale tri čelistke, neznosnega nosljanja se bomo očitno naposlušali tudi letos. Here For You je najprej odpel Klemen, kasneje pa so se jima na odru pridružili člani hrvaške zasedbe Cubismo, pa še Lina Kuduzović se je predstavila z njegovo pesmijo, s katero nas je uspešno predstavljala na mladinskem Eurosongu. No, pa s padcem je poskrbel za najbolj spontan in zabaven trenutek večera.

Aja, glasba … ManuElla kot Taylor Swift, Raiven kot slaba kopija Muff, D Base so me pustili brez besed, Sebastijan Lukovnjak s kopijo Mumford & Sons, dolgočasno predvidljiva Nuša Derenda, neposlušljiva Regina in kopica dolgočasnosti in nepredvidljivosti, katerih rdeča nit so bile razkazovanje nog in slačenje/preoblačenje.

Na srečo so tu družabna omrežja, sploh Twitter, s pomočjo katerega je bila EMA izredno zabavna in duhovita. Naslednje leto, če EMA bo, jo gledam samo prek Twitterja. Brez gledanja, brez poslušanja. 

Kolumna je bila objavljena v reviji Vklop, 3. marca 2016.     

Ni komentarjev:

Objavite komentar